maandag 5 oktober 2009

Dag 45

Dinsdagochtend, het werken ging weer zijn gewone gangetje... Vandaag bracht ik veel tijd door bij de baby'tjes :). Er zijn twee nieuwe kleintjes bijgekomen.. 1 van 3 weken oud en 1 van 8 dagen oud! Ze zijn supermini en schattig, en eigenlijk is het gewoonweg supererg dat zij zonder mama of papa alleen in een weeshuis liggen. Ik zou ze zo willen meenmen, en dat hebben de begeleiders me tot mijn grootste ergernis ook meermaals gevraagd!
Ik heb het kindje van 3 weken oud gewogen en ze weegt 2.2kg , wat echt mini is. Ze heet Naomi :) Het andere baby'tje moet nog even wachten op een naam...

In de namiddag ging ik verstandig eerst naar het gezin om te eten en erna met de taxi naar het centrum... op zoek naar een bank die wel functioneert! Ik had nog 600 CFA (1 euro), net genoeg om de taxi te nemen en terug te keren. Het moest dus lukken! Ik ging naar de Banque International de Burkina en natuurlijk ging het ook daar niet... dat was eigenlijk mijn laatste hoop! Er was nog een bank maar die lag ver weg en kon ik dus niet proberen want dan had ik geen geld meer om thuis te raken.. Hier wordt je echt gek van! Tot slot lacht iedereen me gewoon uit omdat ze zeiden dat het geen visa kaart is.. maar dat is het duidelijk wel! De bankautomaten zijn hier gewoon te primitief om met die kaart te kunnen werken. Echt frustrerend!
Gelukkig komt zus donderdavond en kan zij cash meenemen... anders zat ik met een groot probleem! Nu gewoon nog twee dagjes heel zuinig leven :), maar dat is hier niet zo moeilijk!

's Avonds kocht ik met mijn allerlaatste geld een yaourtje :) Ik vond dat ik dat na alle pech wel verdiend had. Het spaakte heerlijk.
Na 1 uur kreeg ik opeens buikpijn en krampen... ik keek op het potje en natuurlijk was het ding al een hele tijd vervallen... waarom ook niet hé?? Daar zat ik dan.. diarree en overgeven.. leve het yaourtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten