maandag 5 oktober 2009

Dag 44

Maandagochtend, ik begon al aan mijn laatste werkweek. De tijd is eigenlijk heel snel voorbijgegaan en na al die weken ben ik de kindjes echt graag gaan zien! Het gaat heel moeilijk voor me zijn om ze zomaar achter te laten... zeker nu ik weet in wat voor omstandigheden ze hier moeten leven.

Ik kwam aan op het werk en was heel gelukkig toen ik zag dat één van mijn kindjes, Arnaudje, trots op de schoot van twee blanken zat. Hij werd vandaag geadopteerd! :) Ik was superblij voor het kereltje! Hij had mooie kleertjes aan een een grote bal in zijn hand. Het was best raar... toen hij opstond en alle kindjes op hem afkwamen liep hij snel weg en keek heel vies... alsof hij niets meer met hen te maken wou hebben! Ook bij het 10-uurtje wou hij geen hap meer nemen van het vieze eten. Volgens mij besefte hij heel goed wat er allemaal aan het gebeuren was (ookal is Arnaudje nog maar 3 jaar oud).

Na het werk ging ik op zoek naar een bankautomaat om met mijn visa-kaart geld af te ahalen. Ik fietste door de hete middagzon en was blij toen ik een bank had gevonden. Tot mijn grootste verbazing werd mijn kaart niet geaccepteerd. Ik dacht ok, niet erg, dan maar naar de volgende bank. Ik fietste door het centrum tot ik aan een straat kwam met wel 10 banken. Ik probeerde ze 1 voor 1, maar mijn kaart werd nergens geaccepteerd. Ik werd er bijna gek van... daar stond ik dan met 2 000 CFA (3 euro)... het enige geld dat ik nog had!
Na 2 uur zoeken besloot ik maar naar huis te gaan en het morgen opnieuw te proberen.

Aangekomen bij het gezin viel ik bijna flauw van de hitte en honger. Tot slot kreeg ik een bordje To als middagmaal... Jeeeejjj... daar zit je dan echt niet op te wachten!
Toch werd de dag nog leuk toen 'moeder' me meenam op haar brommer naar de beste kleermaker van de buurt! Ze schoot me geld voor zodat ik twee kledingstukken op maat kon laten maken.. superlief! Ik koos een bloesje en een kleedje... ik ben eens benieuwd... 12 september is het klaar! :)
We gingen samen naar de markt om er mooie stofjes te kiezen voor mijn kledij :) . Ik was weer helemaal gelukkig! Ik hoopte alleen dat mijn kaart het morgen wel zou doen... anders zit ik echt zonder geld en dat geeft geen veilig gevoel als je hier helemaal alleen zit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten