dinsdag 28 juli 2009

Dag 14

Zaterdag hielden we een luie relax-dag. We gingen met de fiets naar het centrum van Ouagadougou. Dat was niet zo aangenaam. Ik vind het heel gevaarlijk om hier te fietsen: je bent constant omringd door brommers en auto's en ik vind dat ze hier rijden als gekken. Je ademt ook één en al uitlaatgassen in, echt niet aangenaam. Bovendien is de kans groot dat je minimum 1 maal bij een fietsenmaker moet stoppen alvorens je je bestemming hebt bereikt. Tot slot kost het nemen van een taxi maar 200CFA, dat is ongeveer 30 eurocent. Vanaf nu ga ik dus niet meer met de fiets naar het centrum!
We brachtten onze hele dag door aan het zwembad van hotel Independance. Echt fijn om even uit te rusten! Dit hotel is ook de enige plaats waar je andere blanken tegenkomt.. een beetje erg wel.
's Middags gingen we eten in een Maquis, een goedkoop restaurantje, waar je voor 2 euro een lekkere maaltijd kan krijgen :).
's Avonds besloten we om met de taxi naar huis te keren. Het wordt om 18u al donker en dan is het helemaal niet meer verstandig om te fietsen! Ze gooiden onze fietsen in de taxi en vertrokken. Natuurlijk kan het allemaal niet zo vlot verlopen en midden op een druk kruispunt vlogen onze fietsen uit de wagen. Het was best wel grappig om te zien. Helaas fietst mijn fiets nu echt helemaal niet meer :). De helft van mijn spaken zijn verdwenen. Hopelijk kan de fietsenmaker (de man met het kistje langs de straat) het oplossen :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten