donderdag 30 juli 2009

Dag 17 en 18

Lang rusten kon ik niet, want om 17u diezelfde dag moest ik opnieuw gaan werken. Ik had er niet veel zin in, maar uiteindelijk viel alles veel beter mee dan gedacht. Er was een andere begeleidster en zij was wel lief voor de kindjes. Ze luisteren ook veel beter naar haar en er moest geen zweep aan te pas komen!
Alles verliep zoals de eerste nacht, met het verschil dat het veel aangenamer was. Er was ook een nieuw kindje binnengekomen in Hotel Maternelle en 's morgens hielp ik het mee wassen. Ik schrok me rot toen ik de kleren van het jongetje uittrok. Zijn driejarig lichaampje stond van boven tot onder vol littekens. Ik vroeg aan een begeleidster hoe het kwam en zij zei heel droog: dat zijn gewoon littekens van een takje ofzo... Verder werden er geen woorden meer aan vuilgemaakt. Arm klein jongetje... :(
Het was al snel 8u 's morgens en tijd om naar huis te gaan. Dit keer kon ik er meer van genieten want moet pas donderdagavond terugkeren.
Ik kreeg weer stokbrood met omelette, mijn dag kon niet meer stuk!
Om 15u namen we (Anne en ik) de taxi naar 'le marché Artisanal'. Nieneke en Miriam kwamen ook. Het was echt de moeite... ik heb nog nooit zoveel mooie Afrikaanse spullen gezien :). Mia dat gaat leuk worden als jij er bent (denk aan Kroatië, maar dan 10 keer zoveel en 10 keer zo mooi) :)!!
's Avonds aten we weer rijst... Ane en ik konden het echt niet meer aan en besloten naar de Marina Market te gaan. Hier kochten we broodjes en hou u vast: een grote pot Nutella :). Het avondmaal was (buiten de pizza) nog nooit zo lekker! Mijn voornemen om geen koeken, chocola,... te eten is nu spijtig genoeg wel mislukt. Maarja, 2 maanden leven van stokbrood en rijst is ook maar nix hé...

1 opmerking:

  1. 31 juli dag lieve Helena deze maand is al voorbij je begint al aan je laatste volle maand maar het gaat gelukkig al veel beter al zal je altijd voor nieuwe verrassingen komen te staan .Gelukkig heb je nu toch nieuwe vriendinnen en kunnen jullie al eens een uitstapje maken als je bij de kindjes moet slapen zal je ook niet vast kunnen slapen en ben je vast s'morgens nog moe die kindjes zie ik al voor mij en gij er middeninHELENA IK BEWONDER JE ECHT EN GENIET OOK VAN JE NUTTELA EN VAN WAT LEKKERS ?JE VERDIEND DAT DOE DIE KINDJES DAAR VAN MIJ DE GROETEN EN HOE IS HET MET JE FRANSE TAAL MAAK VAN ALLES MAAR HET BESTE .dAG LIEVE hELENA NOGVELE GROETJES EN KUSJES VAN MOEKE

    BeantwoordenVerwijderen