dinsdag 28 juli 2009

Dag 15

Op zondag besloot ik dat het tijd werd om mijn kleren eens te wassen. Ik kreeg twee waskommen en een plankje, best wel grappig :). éen voor één schrobte ik mijn kleren met de hand en ik verschoot ervan hoe zwaar en vermoeiend dat wel niet is!!! De kleine meisjes van mijn gezin stonden te kijken en schoten in de lach :). Ze namen het van me over en toonden me hoe ik het wel moest doen! Ze zijn er zooveel handiger in :).
Eerst witte was, dan gekleurde. Eerst schrobben en wassen op het plankje, dan spoelen. Hierna uitwringen en dan te drogen hangen op de waslijn, echt wel fijn om te doen :).

's Middags gingen we met de andere vrijwilligers naar een natuurpark. Ik vond het heel leuk om eens in alle rust en in goede gezonde lucht te kunnen wandelen! Het is ook de enige plaats waar je niet constant Nassara wordt genoemd en waar je niet voortdurend wordt bestookt met huwelijksaanzoeken! Het was dus echt wel even een verademing.
's Avonds namen we de taxi naar huis en zaten er met acht in :). Dat is tot nu tot het record!

3 opmerkingen:

  1. hei helanake, ik kan je blogspot live volgen
    we zitten al op zondag heel leuk om de details te lezen zo weten we ongeveer wat jij meemaakt

    veel liefs, ik wacht nu je blog van maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 29 juli hallo Heleentje moeke hier ik ben blij dat het nu wat beter gaat en zo je nu je kleren moet wassen als ik jong was en als kind wasten wij ook zo onze kleren , maar die werden dan eerst wel gekookt in een heel grote ketel waar ge met hout moest onder stoken tot die was kookte ,oma heeft dat zeker ook wel moete doen .daaraan kan je zien hoe de tijd ginder is tegen hier , en van dat huwelijksaanzoek daar zou ik niet intrappen zele sarara allee hou je taai lieve Helena nog lieve groetjes en kusjes van moeke

    BeantwoordenVerwijderen