vrijdag 17 juli 2009

Dag 3

Ik stond op en voelde me al 'beter aangepast' als in het begin. Het leek me alsof ik hier al veel langer was dan 1.5 dag. Als ontbijt kregen we weer een droog stokbroodje en nu, omdat ik geen koffie of thee lust, kreeg ik speciaal vers fruit in de plaats :): banaan en appelsien, deze zijn hier enorm lekker.

Om 10u. begon de Franse les en nu zagen we de werkwoorden en de verschillende tijden. Het was echt wel redelijk moeilijk :). Vrijdag hebben we test en de leraar zei ons dat als we niet slagen, we volgende week moeten terugkomen :) Ik hoop dat dat niet waar is!

Hierna zijn Nieneke en ik samen met de kok van de herberg het middageten gaan kopen in de straten. Dat was fijn om te doen. Als middageten kregen we vers fruit. Heel lekker, maar echt niet voldoende als je ook als ontbijt alleen een klein stukje stokbrood hebt gegeten :).

In de namiddag zijn we naar een sociaal-culturele organisatie gegaan waar we een Djembie les hebben gevolgd. Dat was heel fijn maar we bakten er niet zoveel van (in vergelijking met de mensen daar). In deze organisatie blijven kinderen tot 15 jaar en leren er schrijven, lezen, dansen,... echt heel tof! De kindjes kwamen tijdens de Djembie les allemaal rond ons staan. Ik schaamde me wel omdat ze nog zo klein zijn en het veel beter konden als ons :). We zagen ze ook dansen en dat was echt mooi om te zien. Ze zijn zo super ritmisch. Ik kan er niet tegenop met mijn jaartje Afrikaanse dans :). De kindjes zijn hier zooo lief. Ze zijn supergeduldig, vervelen zich nooit en lachen altijd. Ze willen je heel graag leren kennen!

Toen we terugkeerden naar de herberg was het al donker. Om 19u. is het echt helemaal donker hier. We aten lekkere couscous en gingen vroeg slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten