vrijdag 17 juli 2009

Dag 2

Ik sta op en neem een lekker koude, frisse douche. Ik dacht dat het al zeker 10u. zou zijn maar het is nog maar 5u30. Dan ben ik maar beginnen schrijven in mijn dagboek...
Nu is ook de vijfde vrijwilliger aangekomen: Anne, een meisje uit Antwerpen, zij is tweetalig opgevoed en spreekt dus ook perfect Frans. Ze zal samen met mij werken in het weeshuis. Dat is wel fijn want dan heb ik altijd iemand op wie ik kan terugvallen. Ze vertelde me meer over het weeshuis waar we gaan werken en zei me dat e daar nog echt lijfstraffen uitvoeren. Ik hoop dat ik het allemaal aan zal kunnen. Er zijn verschillende leeftijdsgroepen en je kan kiezen of je met baby'tjes, kleine kindjes of met iets oudere kindjes wilt werken. Ik weet nog niet wat ik ga kiezen...
We kregen ontbijt en dat bestond uit water en een droog stukje stokbrood. Er was ook koffie en thee maar tot mijn grootste spijt lust ik dat niet. Iedereen die me een beetje kent weet dat ik lang niet voldoende heb met 1 stukje stokbrood :) maar dat is natuurlijk ook eens een ervaring.
Om 10u. hadden we Franse les (Nieneke en ik). We kregen dit van een echte leraar en hij is wel redelijk streng. Het verbaast me hoeveel ik vergeten ben van mijn Frans op drie jaar tijd. Ik voel wel dat het me al iets beter lukt om de gesprekken te verstaan. Het spreken zelf is nog wat anders.
Als middageten kregen we een bord met lekkere rijst. In de namiddag kwam Harmke Nieneke en mij halen om eens naar het centrum van de stad te trekken. We konden ons geld inwisselen in de CFA. 1 Euro is 655 CFA denk ik, dus dat is niet zo eenvoudig om uit te tellen. We gingen ook naar een grote bakker, hier verkopen ze als enige in de stad bruin brood. We gingen ook naar een grote winkel 'Marina Market' hihi. We gingen ook naar een zwembad kijken, hier kunnen we in het weekend een hele dag komen zwemmen. Ik was blij dat ik eens wat meer van Ouagadougou zelf zag. De mensen komen allemaal naar je toe alsof je een attractie bent. Ze sissen en roepen Nassara, dat is blanke. Ze zeggen me dat dat niet slecht bedoeld is. Hier zijn ook echt heel weinig tot geen toeristen, ook niet in de hoofdstad. Het lijkt me eerder een groot dorp dan een hoofdstad.
We kregen ook een nieuwe sim-kaart. Als iemand me wil bellen of een bericht wil sturen, kan je dat doen op dit nummer: 00226 75 44 85 16

Geen opmerkingen:

Een reactie posten