donderdag 13 augustus 2009

Dag 21

Weekend! Heerlijk! Helaas slagen we er maar niet in om langer te slapen dan 07u. Ik word elke dag wakker om 7 voor 7. Vandaag stond er niets op ons programma dus besloot Anne om vlechtjes te laten zetten! Onze mama is kapster dus dat is handig :). Het spijtige van de zaak is dat zij ons wil afzetten... Ze wil supergraag dat we vlechtjes laten zetten (daar zegt ze elke dag wat van) en ze vraagt ons hiervoor 10 000 CFA. Wij zijn al gaan vragen hoeveel andere kapsters willen, maar ze vragen nooit meer dan 2 000 CFA. Best grappig dat onze eigen 'moeder' ons wilt afzetten...
We gingen toch maar naar haar kapsalon en we onderhandelden (met moeder) tot 5 000 CFA, nog altijd afgezet maar bon...
Ik zag meteen dat de vlechtjes vele uren in beslag zouden nemen dus besloot terwijl naar het marktje in de buurt te gaan. Best wel spannend alleen. Helaas werden er geen mooie souverniertjes verkocht, enkel bruikbare spullen zoals bijvoorbeeld gietertjes om je achterwerk te wassen. Ik heb wel goedkoop bestek op de kop kunnen tikken, om het eten in de slaapkamer iets te vergemakkelijken. Dat doen we trouwens steeds vaker, omdat we de rijst echt niet langer aankunnen.
Teruggekomen bij de kapper haalde 'mama' me toch over om vlechtjes te laten zetten. Ik had alleen geen zin om er net zoals Anne 6uur te zitten, dus koos voor vijf grote ingevlochtte vlechten. Dat bleek achteraf een foute keuze, het trok echt op niets :) maar dan kon ik haar natuurlijk niet eerlijk vertellen.
's Avonds gingen Anne en ik naar een openluchtcafetje en moest dat (tot mijn grootste spijt) doen met de dikke vlechten in mijn haar. Ik voelde me net pipi-langkous.
In het cafétje was niet veel te zien, er werd alleen een heel erg vreemde mode-show gegeven met de meest lelijke kleren ooit. We keerden terug naar huis en speelden bowling met de kindjes van ons gezin. Ze waren dolgelukkig :).

1 opmerking:

  1. 15 augustus hallo schatje
    je papa en Irène hebben me vandaag verast met een mooi boeket bloemen ja heleentje het is hier vandaag moederdag hier in belgiëik kwam juist uit de mis een gebetje voor iedereen van wie ik houd .ik zie je al met die mooie vlechten je bent immers met alles mooi en zoals ik lees is uw dag goed gevult maar dat is maar goed ook zo heb je zeker niet te veel heimwee groetjes moeke

    BeantwoordenVerwijderen