donderdag 13 augustus 2009

Dag 23

Maandagochtend, we stonden op en om 08u kwamen we weer aan op onze werkplaats 'Hotel Maternelle'. De kindjes waren blij me te zien en verwelkomden me met 'Helena' en niet meer langer met 'NASSARA'. Echt leuk!
Vaandag was er een Italiaans meisje bij me, ook een vrijwilliger. Ze gaat maar 1 dagje blijven want donderdag vertrekt ze alweer terug naar Italië. Ze heeft hier bijna niet gewerkt omdat ze 2 weken lang ziek is geweest. Ze heeft ervoor wel 2 weken gewerkt in een ander weeshuis in Burkina Faso en vertelde me dat het daar veel beter is. De kindjes worden er minder vaak en minder hard geslaan en hierdoor zijn ze ook minder agressief tegen elkaar. Ze zei me ook dat er daar veel meer speel- en leefruimte is voor de kindjes. Ze stond er ook van versteld hoe de kindjes hier behandeld worden. Ze begreep echt niet dat ik hier nog 4 weken wou werken. Ze vond het er zo onaangenaam dat ze besloot om het op haar eerste en laatste werkdag al na 2 uur af te bollen. Fijn was dat... Uiteindelijk hebben de kindjes je hier veel meer nodig dan in het betere weeshuis... maarja..
De werkdag verliep traag want er was weer geen programma. Om 13u keerden we weer naar huis. Ik nam een doucke en at rijst, mmmmm! :)
Voor de rest ging alles zijn gewone gangetje...
Omdat ik er echt niet meer tegen kan om niets te doen in het weeshuis maakten Anne en ik in de namiddag tal van armbandjes die we morgen (dinsdag) met de kindjes kunnen maken. Ik ben eens benieuwd of het gaat lukken...

1 opmerking:

  1. 15 augustus ,lieve Helena hier ben ik weer het is zo mijn a.d.s.l.valt regel matig uit als ik het op tijd niet gemerkt heb moet ik een half uurtj wachten en kan ik terug beginnen nu terug naar jou ,Helena zo ken ik U niet het gemakkelijke kiezen maar blijven waar ze uhet meest nodig hebben goed zo meisje , en wat ik denk je eet zeker in geen jaar rijst meer maar ik ben fier op U , groetjes en kusjes van moeke

    BeantwoordenVerwijderen