woensdag 26 augustus 2009

Dag 40

Donderdagochtend, ik nam een grote Disney-bal mee naar het weeshuis en de kindjes waren dolgelukkig! Ze hebben de hele voormiddag niets anders gedaan dan gespeeld met de bal... het werken ging dus snel om!
's Avonds sprak ik af met de andere vrijwilligers om naar de Burkinabese cinema te gaan. Ik was echt benieuwd en wist totaal niet wat ik moest verwachten. De zaal was heel mooi, net als in België, helaas was de film van wat mindere kwaliteit :). Het trok echt op niets, het was één grote soap zonder verhaal en de mensen konden echt niet acteren. De Burkinabee daarentegen lagen bij het minste slap van het lachen... Ze hebben hier duidelijk een ander soort humor!
's Avonds nam ik weer alleen de taxi naar huis. Echt erg, elke keer als ik tegen de chauffeur zeg waar ik moet zijn zegt hij: waauw, c'est très courageux, mais pourquoi?? C'est vraiment dangereux! Dat geeft wel een minder fijn gevoel, maar zolang ik me voor de deur laat afzetten kan er weinig gebeuren. Alhoewel, vorige week zaten er 's nachts twee keer dieven in onze tuin. De eerste nacht werden we wakkergekrest door de moeder om de voleur te verjagen en de tweede nacht konden Anne en ik hem persoonlijk ontmoeten want hij zat verstopt naast het wc-hok. Wat nog minder geruststellend is is dat het nichtje eerst in de kamer naast ons sliep (in de tuin) maar dat zij nu binnen slaapt omdat het buiten te gevaarlijk is... maar ik slaap wel nog steeds in mijn kamer in de tuin... hmmm.. leuk :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten