woensdag 26 augustus 2009

Dag 42

Zaterdagochtend, ik sliep lekker uit en genoot van het weekend. Vandaag was het Nafi's verjaardag, ze werd 9. Ze had me verteld dat er een groot feest zou zijn, maar uiteindelijk kwam dat feest neer op dat ze 's avonds allen een flesje cola kregen :). Ze kreeg ook een pop, maar geen baby born ofzo :) echt eentje die je bij de oma op zolder kan vinden! Ik gaf haar mijn cadeautjes en daar was ze heel blij mee.

In de namiddag kwam Nieneke en gingen we samen naar de markt. Zoiets kan je hier niet op je gemakje doen want iedereen wil en zal aan je verkopen! Het begint na zes weken echt wel wat te irriteren... Iedereen denkt dat je superrijk bent en iedereen verwacht wat van jou... dat kan gaan van iets kopen op hun kraampje, iets gaan drinken samen, trouwen, tot mee naar België komen! Maar na zes weken heb ik er wel wat mee leren omgaan...

's Avonds sprak ik af met de andere vrijwilligers om wat te gaan drinken in Le jardin de l'amitié. Dat is een heel gezellig openlucht-cafétje met life dans en muziek. Het was heel leuk!
Ik nam erna weer de taxi terug en ben er nu echt wel gewoon aan geraakt... Ik heb eindelijk het gevoel dat ik hier alleen wel mijn mannetje kan staan!
Ik vind het nu zelfs leuk om de taxi te nemen... je kan een gesprekje aangaan met de chauffeur en je komt heel veel te weten over de Burkinabese cultuur... Bovendien is het ook goed voor mijn Frans :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten